CIEMNIEJSZA STRONA GREYA

07:56:00

Młoda, piękna w swojej zwyczajności kobieta. Kobieta na tyle silna ,że zakończyła swój związek z nieskazitelnej urody miliarderem. Mężczyzną o nietypowych nawykach.Nawykach, które sprawiały jej ból... Mowa oczywiście o Anastasii Steele i Christanie Greyu w drugiej części powieści - " Ciemniejsza Strona Greya ".  Czy ich związek się zakończył? Oczywiście ,że nie. Przecież książka musi coś opisywać. Bardziej trafnym zapytaniem byłoby.. jak potoczą się ich relacje? Dokąd ich to doprowadzi? Czy Grey może się zmienić dla Any ?


Dziś chciałabym Wam przedstawić recenzję książki   "na czasie". Jak zapewne wiecie, z reklam , ogłoszeń, mediów społecznościowych 10 lutego mamy premierę filmu na bazie tej własnie książki.  Uważam że jest to odpowiedni czas by zrecenzować Wam tę książkę i być może skusić do pójścia na film lub sięgnięcia po całą trylogię. Kto nie ma pojęcia o pierwszej części, odsyłam do internetowych streszczeń, których jest pełno!

Co skłoniło mnie do sięgnięcia po Ciemniejszą Stronę Greya? Pewnie to , że przeczytałam część pierwszą. Ale moja przygoda z tymi książkami rozpoczęła się przez namowę przyjaciółki, która kolokwialnie mówiąc nie czyta, nie ogląda i nie słucha byle czego. Dlatego też postanowiłam spróbować. Po przejściu przez pierwszą książkę dostałam wszystkie trzy części i  później szło już  bardzo gładko. Książki wciągają. Bardzo. Według mnie pierwsza  wypada najgorzej wśród wszystkich.

Akcja powieści E. L. James rozpoczyna się trzy dni po rozstaniu Steele i Greya. Rozstanie uświadamia im obojga ,że są zakochani. Ogarnięci obsesyjną tęsknotą nie potrafią bez siebie żyć.Christian próbuje odzyskać Anę. Proponuje nowy układ.Miłość zwyciężą i oboje postanawiają spróbować być razem. Wkrótce się zaręczają i wszystko dobrze się układa. Budują swój związek, powoli. Christian stopniowo stara się zwalczyć swoje ciemne strony, nawyki, chęć kontroli nad wszystkim.  Ana pozostając silną i niezależną wkracza w świat luksusu i oswaja się z życiem w dostatku. Kiedy wszystko idealnie się układa a para jest szczęśliwa, nadchodzą ciemne chmury nad obłędny wieżowiec , w którym mieszkają..Pytanie tylko , czy Ana wyjdzie cało z konfrontacji z ciemnymi stronami Greya, jego przeszłością i demonami..

Druga część bezkonkurencyjnie wygrywa z pierwszą. Tutaj pojawia się prawdziwa akcja. Jest napięcie, trwoga o losy bohaterów. Ogrom wydarzeń sprawia ,że książkę chłonie się w niesamowicie szybkim tempie, chcąc wiedzieć co stanie się dalej. Spośród trzech - ta jest moją ulubioną. Wywołuje w czytelniku bardzo dużo emocji.Sceny erotyczne nie są przesycone przemocą, lecz zmysłowością. Poznajemy również przeszłość Christiana, brniemy w głąb jego psychiki,okrywając go coraz bardziej.  Bohaterowie przechodzą metamorfozę. Ana jest bardziej stanowcza, pewna siebie. Christian pod jej wpływem zmienia się na lepsze.




Wybrane cytaty :

-(...)Przez ciebie czuję się...bezradny.
-Nie!(...)Dlaczego?
-Ponieważ jesteś jedyną mi znaną osobą, która jest w stanie mnie naprawdę zranić.

Wyjdziesz za mnie?- Szepcze z niedowierzaniem.
Potakuję nerwowo, rumieniąc się i nie do końca wierząc w jego reakcję- tego mężczyzny, którego myślałam, że straciłam. Jak może nie rozumieć jak bardzo go kocham?
- Powiedz to- rozkazuje łagodnie, jego wzrok jest intensywny i gorący.
- Tak, wyjdę za ciebie.

Pozory mylą. Nie czuję się dobrze.Mam wrażenie, jakby Słońce zaszło i od pięciu dni w ogóle nie wzeszło, Ano. Dla mnie przez cały czas trwa noc.

- Wszystko.
Ile obietnic można wlać do jednego słowa?


Nie byłabym sobą , gdybym nie dodała tutaj tej piosenki :


Nie chcę zdradzać zbyt wiele, ale zapewniam ,że warto sięgnąć po tę książką.
Z mojej strony to wszystko.
Teraz przyznać się kto wyczekuje premiery ? :)

You Might Also Like

31 komentarze

  1. Czekam bardzo na premierę domu ponieważ ksiazka jest przecudowna mam nadzieję, że tak samo będzie z filmem. Bardzo fajnie to napisałaś i wybrałaś fajne cytaty ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. My wybieramy się na film do kina ciekawe czy nas nie zawiedzie ? thecloudybrunette.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę doczekać się obejrzeć tę część :p Bardzo dobrze napisany post. Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam wszystkie 3 części Greya. No i teraz właśnie oczekuję na film. Ciekawe czy będzie się bardzo różnił id książki. Nie mogę się doczekać filmu!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mi jakoś nigdy się ten film nie spodobał na tyle żeby mnie zaciekawił, a dokałdniej jego zwiastuny czy inne reklamy.. to samo z książką.. i wydawaje mi się trochę to wszystko badziewne.. może to przez to, że tyle "dziewczynek", bo nawet dzieci z podstawówki się tym jarały, czy z gimnazjum, że na samą myśl, że tak młode dziewczyny interesuje taka tematyka filmu, aż się odechciewało żyć! :( może jednak przysiąde kiedyś i obejrzę film i zmienie zdanie, bo na taką ksiązke nie poświęciłabym czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest dużo lepsza, mam nadzieję ,że się przekonasz :)

      Usuń
  6. Nie miałam okazji przeczytać książek z tej serii, ale chyba wybiorę się na tę część do kina!
    Bardzo fajna recenzja :)

    Mój blog - KLIK
    Mój kanał - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam dwie części i też muszę przyznać, że druga część jest lepsza. Muszę pożyczyć od siostry ostatnią. Mówiła mi, że trzecia częśc jest bardziej psychologczna, taże może ona u mnie wygra. Muszę się wybrać na ten film do kina, może być świetną interpretacją, chociaż wiadomo - film nie wygra nad książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, książki nic nie przebije :)

      Usuń
  8. Aż wstyd się przyznać, ale nigdy nie czytałam ani nie oglądałam tego! :D

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie wstyd ! Wiedziałam ,że ktoś się znajdzie :D W takim razie zachęcam. To jest dobra książka do kawy czy herbaty i odpoczynku :)

      Usuń
  9. Również czekam na ten film niecierpliwie :) Super post !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również uważam, że druga część jest lepsza od pierwszej, aczkolwiek tej serii nie uważam za jakąś fenomenalną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam iść na to do kina x


    nonstopyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam się, że nie czytałam żadnej, ale chyba wybiorę się do księgarni :D
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam żadnej z tych ksiązek ale chyba musze to w koncu nadrobic, wybieram się na film

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsza część jak najbardziej mi się podobała, już niedługo wybieramy się do kina. Uwielbiam tego typu filmy.
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam żadnych z tych ksiażek, ale po tym poscie się skusze:)

    http://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Cała seria książek Swietna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka była najlepsza, cała seria w ogóle mnie wciągnęła i gdybym miała wybierać to dla mnie 2 cześć była chyba najbardziej interesująca.Polecam wszystkich bo warto sięgnąć najpierw po tą książkę a potem dla dopełnienia obejrzeć film

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam książek ani nie widziałam filmu o Grey. Wątpię czy po nią sięgnę bo nie jestem fanką tego gatunku.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam wszystkie książki !! A bilety na film już dawno kupione !! Cudowne to jest !

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam już bardzo dawno :)
    Teraz czas do kina!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeszcze nie miałam okazji czytać, ani oglądać Greya, ale nie dało się o nim nie słyszeć :). Mam nadzieję, że znajdę keidyś czas i nadrobię zaległości w lekturze :) Pozdrowionka

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. 1 część filmu była beznadziejna, ciekawe jak książka... ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. czytałam wszystkie trzy części i oglądałam film, podobało mi się to i to, dla mnie super, jestem ciekawa teraz tej drugiej części ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam. Nawet mam książkę. Na pierwszej części bylam w kinie, na drugą chyba niestety nie pojde, bo chlopak zdecydowanie po pierwszej nie pojdzie :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja nie mogę się przekonać ani do filmu, ani do książki ;/
    www.mybloggingtravel.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację ! :)