Nie zmarnuj wakacji !

08:52:00

Witajcie!
     Jako ,iż nie tak dawno rozpoczęły się wyczekiwane wakacje mam  kilka postanowień związanych z tym letnim okresem.  Chciałabym się z Wami tym podzielić, jako iż  moje wakacje trwają już od połowy maja i zdążyłam wiele kwestii dostrzec i spojrzeć  na nie z innej perspektywy.
Co postanowiłam na te wakacje ?
Nie, to nie tylko tak oczywiste rzeczy , jak spędzanie czasu z chłopakiem  czy przyjaciółmi, wykorzystywanie jak najlepiej tych letnich dni -  to już wiemy. Mam inne zamiary, które mam nadzieję wcielić w życie jak najszybciej ! Oto one.

Wczesne wstawanie 
   Musisz uwierzyć mi na słowo, że wstawanie o jedenastej, dwunastej i jak co poniektórzy również później wcale nie jest tak fajne i korzystne. Zaczynając dzień o tej porze na własne życzenie go sobie skracałam , przez co miałam mniej czasu na wiele czynności, które chciałam zrobić. Teraz postaram się wstawać optymalnie koło 9:00 rano. Udało mi się to kilka razy i byłam naprawdę bardzo zadowolona i chętna do działania. Spróbuj ! Naprawdę - śpiąc  tak długo nie czujemy się wypoczęci, ba, czasami nawet jesteśmy śpiący !  Przez ten czas kiedy śpisz do południa możesz naprawdę zrobić wiele pożytecznych rzeczy, pójść pobiegać, popracować nad blogiem - kwestia upodobań !




Czytanie
   Kolejnym postanowieniem, może i nawet wyzwaniem jest przeczytanie dla mnie minimum pięciu książek przez te wakacje. Jestem w trakcie czytania: Nowe oblicze Greya i mam na oku jeszcze kilka książek. Mam nadzieję ,że zagospodaruję czas tak, by zdążyć je przeczytać. Ty również możesz znaleźć na to parę chwil, jeśli masz na oku jakieś ciekawe książki. Nawet kiedy pogoda nie dopisuje , nie musisz od razu spędzać kilku godzin przed komputerem: po prostu zrób kawę i weź jakąś książkę. Zapewniam ,że to dobry i pożyteczny odpoczynek. Tak jakby  włączyć pauzę na jakiś czas.

Trening
Zawzięłam się w końcu by poprawić swoją sprawność fizyczną. Zaczęłam regularnie chodzić na siłownię, robię to z wielką chęcią i Tobie również polecam.  W końcu robię coś dla siebie i jestem z tego zadowolona. Mam nadzieję ,że wkrótce zobaczę pewne zmiany ,które jeszcze bardziej mnie zmotywują. Jeśli nie masz chwilowo środków na karnet możesz pójść biegać lub  ćwiczyć w domu. Ja swojego czasu ćwiczyłam również z Ewą Chodakowską. Polecam także basen, jeśli tak jak ja lubisz pływać.


Gotowanie
Mam nadzieję ,że tym razem uda mi się zrealizować mój cel,który widnieje na szczycie postanowień już od kilku dobrych lat. Gotowanie nie jest moją mocną stroną, chcę się poprawić, poeksperymentować  i zacząć gotować bardziej skomplikowane dania. Oczywiście o wiele bardziej wolę jeść niż coś przyrządzać ( :D ), nie mniej jednak chciałabym w końcu stanąć na wysokości zadania i upichcić coś smacznego.

Praca
Jeśli również masz już wakacje może warto sobie dorobić na pracy dorywczej ? Ogłoszeń jest naprawdę wiele, warto spróbować i zarobić coś dla siebie. Może na lepszy start na studiach ? Wymarzony telefon ? I tak masz wiele czasu a zdobycie dodatkowego doświadczenia i trochę swoich pieniędzy naprawdę Ci się opłaci.


Nauka angielskiego
Niby w szkole nie miałam trudności z tym językiem. Matura zdana bardzo dobrze. Ale nadal czuję niedosyt i wiem ,że powinnam i chcę lepiej umieć ten język. Jest wiele sposobów, Z pewnością skorzystam z kursów internetowych. Robię to dla siebie, bo bardzo chciałabym biegle posługiwać się językiem angielskim. W szkole miałam masę przedmiotów i obowiązków. Teraz natomiast mogę skupić się na tym, co chcę osiągnąć.

Porządki w szafie
W końcu chcę zabrać się do poważnej selekcji moich ubrań. W 1/2 nie chodzę.  Może nawet i więcej. Chcę w końcu się ich pozbyć i zacząć dobierać ubrania nieco rozsądniej. Może w końcu uda mi się odnaleźć swój styl ?


Rozwój bloga
To postanowienie jest w trakcie realizacji już od końca maja. Idzie mi całkiem nieźle, choć wciąż czuję ,że mogę więcej. Mam dużo pomysłów ,które wcielam w życie i nie zaniedbuję bloga. Właściwie to on pochłania większość mojego czasu, stał się takim elementem ,o którym wciąż myślę i zastanawiam się jak go ulepszyć. Też tak macie ?

Śniadania 
Dla niektórych bardzo błahe postanowienie. Dla mnie cel ,który  chce osiągnąć. Nie mogę przestawić się ,by jeść rano śniadania. Czasami do 13:00 - 14:00 nic nie jem. Nie czuję się wtedy dobrze, jestem śpiąca, słaba , niechętna do życia. Mam nadzieję ,że uda mi się to zmienić. W tym z pewnością pomoże mi wstawanie wcześniej niż w południe !


Zmiana nastawienia
Jeśli jesteś osobą , której brak wiary i pewności siebie, to może najwyższy czas coś z tym zrobić ? Małymi kroczkami można iść w stronę postępu i osiągnięcia celu. Zmiana nastawienia dużo daje. Coraz mniej wśród nas jest osób pozytywnych. Więcej w tym narzekania niż radości i zadowolenia. Przyjdzie taki czas ,że każdy / każda z Was będzie chciał/chciała  zmienić coś na lepsze. Może to właśnie teraz jest odpowiednia pora  ?

    Uff. To najdłuższy post na tym blogu i jednocześnie najważniejszy - dla mnie. Jeżeli udało Ci się dotrzeć do końca - bardzo się cieszę! Mam nadzieję ,że zmotywowałam Cię by nie przeleżeć całych wakacji ale również zrobić coś dla siebie i dążyć do zmian na lepsze.
Jeśli masz jakieś postanowienia, które chcesz zrealizować w te wakacje, daj znać w komentarzu. Może mnie zainspirujesz :)

Jeśli chcesz obserwować realizację moich postanowień śledź mnie na snapie : paciak17

You Might Also Like

34 komentarze

  1. Uważam ze najlepszyM rozwiązaniem jest pójście do pracy :) to pozwala się usamodzielnic a dodatkowo co za robisz to Twoje..
    socallmemombaby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam ze najlepszyM rozwiązaniem jest pójście do pracy :) to pozwala się usamodzielnic a dodatkowo co za robisz to Twoje..
    socallmemombaby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamierzam przeczytać całą serie Harrego Pottera. Mam nadzieję że mi się uda.
    Pozdrawiam.
    http://odwaznieeprzezzycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. mam praktycznie takie samej postanowienia jak ty. Najbardziej z tego wszystkiego chciałabym znaleźć pracę, ale niestety nic z tego nie wychodzi ;/
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. łatwo przychodzi nic nie robienie ... ja akurat muszę się zmusić do robienia czegoś po pracy - bo jak wracam nic mi się nie chce:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka Twoich postanowień idealnie pokrywają się z moimi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pomysły :) Ja się w wakacje wzięłam ostro za książki :) Muszę znów wybrać się do biblioteki niedługo :) / https://marcelinakornelia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym roku miałam właśnie zacząć pracować, ale coś mi nie poszło. Za to zaczęłam znowu grac na gitarze i spędzać więcej czasu z rodziną. Super rady
    Pozdrawiam TCK :)
    mojewlasne5minut.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wakacje to dobry czas by zadbać o siebie i pomyśleć o tym na co nie miało się czasu przez cały rok :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. porządki w szafieW WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :) MOGŁABYM PROSIĆ O KILKA KLIKÓW ? ZA UCZCIWE KLIKI ODWDZIĘCZĘ SIĘ OBSERWACJĄ :)


    KLIK
    już zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe rady dla tych co mają wakacje :) U mnie niestety praca i może 2 tygodnie urlopu :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe rady, ja na szczęście nie mam problemu ze wczesnym wstawaniem :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  13. zgadzam się z tobą nie warto marnować wakacji. Moim zdaniem właśnie po to one sa alby się spełniać i tworzyć cos swojego!

    kochana zapraszam i pozdrawiam MOWMIKEJT.BLOGSPOT.COM <3

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie największy kłopot jest ze wstawaniem.. jestem strasznym śpiochem!
    s-busz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę potrafisz nieźle motywować! ;) Zachęciłas mnie do wczesnego wstawania, za co Ci dziękuję ;) Dobry pomysł to zarobienie trochę pieniędzy oraz zmiana nastawienia :) A co do rozwoju bloga - to mam tak jak i Ty ;) Zresztą dobrze, że napisałaś takiego posta, bo dzięki temu wypisałaś sobie swoje cele, które zamierzasz realizować ;)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)
    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne porady :)

    Pozdrawiam!
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Przydatne rady, może w końcu w tym roku uda mi się je wcielić w życie - każda poprzednia próba kończyła się niestety porażką :/
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety to u mnei codziennoś stawanie w wakcje w godzinach 10-12, mogę się wyspać nareszcie, hah. Ale również w wakacje staram sie to robić, na co nie mam normalnie czasu, porządki w szafie, polepszenie moich umiejętnosci kulianarnych.
    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. My zaczęłyśmy czytać książki :) Obecnie mamy ich w planach pełno :D Staramy się wstawać wcześniej, ale to różnie bywa ;3 Treningi zaczynamy od poniedziałku, więc trzymaj za nas kciuki ^^ Super przydatny ten post :) My planujemy zrobić coś w stylu rad ,,jak dopasowac strój kąpielowy do swojego ciała,, ;) Genialny wpis ! <3 Pozdrawiamy i ślemy buziole :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Dokładnie tak! Wakacje trzeba wykorzystać w 100%!

    lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdecydowanie wczesne wstawanie powinno być celem na wakacje. Czym wcześniej się wstaje, dzień jest dłuższy i ma się czas na wiele przyjemności i spełnianie wakacyjnych list. Tak samo jak ty staram się przemóc w jedzeniu śniadań. Nadal mi to nie wychodzi.
    Posprzątać chcę nie tylko w szafach, a w całym pokoju. Wakacje przeznaczam zdecydowanie na rozwój bloga, bo każde poszukiwanie pracy kończy się zawsze niepowodzeniem. :D
    http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Trening to podstawa moich tegorocznych wakacji! :D
    Świetny post i ładnie dobrane zdjęcia.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj, tu redaktorzy Escursione.
    Nominujemy Twój blog do Liebster Blog Award - http://escursione.blog.pl/archiwa/1735
    Pozdrawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdecydowanie zgadzam się ze wszystkim! A szczególnie ze wczesnym wstawaniem. O wiele lepiej jest wstać o 8 czy 9 rano, niż o 12 po południu. Niby tylko 3 godzinki, ale człowiek jest rozleniwiony i mija mu duża część dnia. Pozdrawiam i zostawiam obserwację!

    http://aleksandrabubicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo podoba mi się Twój blog :) Obserwuje !


    Zapraszam na niecodziennego bloga pary :))
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  26. Z pewnymi, że tak to określę "wakacyjnymi postulatami" - się zgodzę. Wstaję niesamowicie późno i praktycznie marnuję sobie tym cały dzień. Ostatnimi czasy też mniej czytam - w zasadzie ostatnio głównie Wielką Kolekcję Komiksów Marvela - ale to też jest powiązane z czytaniem opowiadań blogowych, a także zajmowaniem się Escursione, które pochłania niemało czasu. Trening i praca brzmią kusząco, lecz niestety jestem leniem, a także niebawem zaczynam kurs - więc kolejne godzinki odpadają. Co do gotowania - to raczej się nie przekonam, ponieważ to nie jest "my cup of tea" :D
    Pozdrawiam, November z Escursione

    PS. A co do zmiany nastawienia - to jest coś, co każdy pesymista powinien zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Hmm, wczesne wstawanie rzeczywiście daje ILUZJĘ, że ma się więcej czasu, ale rzecz w tym, że zazwyczaj osoby wstające później, późno też się kładą. Dlatego też mają tyle samo czasu. :P Ja właśnie mam pracę wakacyjną w tym roku. W tym i następnym tygodniu niestety było/będzie to pełne 8h + 2h na jazdę w obie strony. No i jeszcze praca w soboty. Dużo zarobię, ale mam mało czasu dla siebie. :P Zyskuję i tracę.

    Oczy Outsidera blog

    OdpowiedzUsuń
  28. JA nie dam rady wstac wczesniej niz 12 :(
    Mogłabys poklikac u mnie w ostatnim poście ? marrstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Jesteś bardzo pozytywną osobą. Powodzenia w dotrzymaniu postanowień nie tylko w wakacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne cele! Super to napisałaś,bardzo mottwujący post :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne cele! Super to napisałaś,bardzo mottwujący post :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. WIele osób właśnie traci czas w lato na te niepotrzebne rzeczy, ja również postawiłam sobie cele. mianowicie robię rzeczy które mi sprawiają przyjemność, na które nie mam czasu aż tyle w roku szkolnym. mnóstwo czasu poświecam np. na bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Codziennie wstaję 7, bo się przyzwyczaiłam.. ;x
    Zapraszam http://werablogerkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Powodzenia w dotrzymaniu postanowień! A te inspiracje są genialne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwację ! :)